Loading...
 
#Tips: Στρατηγικές marketing για να ενισχύσετε τις πωλήσεις στο φαρμακείο
Friday 04 Jun 2021


Οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν στο μυαλό τους το φαρμακείο ως ένα χώρο που επισκέπτονται μόνο όταν χρειάζεται να αγοράσουν φαρμακευτικά σκευάσματα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια τα φαρμακεία διαθέτουν μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων που σχετίζονται με την περιποίηση και τη φροντίδα και αποτελούν χώρους με σύγχρονη αισθητικής. Εάν τα ράφια του φαρμακείου σας είναι πάντα γεμάτα αλλά οι πωλήσεις θα μπορούσαν να είναι και καλύτερες, τότε ίσως χρειάζεστε μερικές αλλαγές στον τρόπο προώθησης των προϊόντων σας υιοθετώντας νέες στρατηγικές marketing.

 

Δώστε έμφαση στη βιτρίνα σας

Η βιτρίνα είναι το σημείο που βλέπουν τόσο οι πελάτες όσο και οι περαστικοί. Για να μπουν στο φαρμακείο σας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα διακοσμημένη. Το γεγονός ότι έχετε φαρμακείο δεν σημαίνει πως δεν μπορείτε να την αξιοποιήσετε ώστε να γίνει περισσότερο ελκυστική. Ανάλογα με την εποχή ή την περίοδο μπορείτε να τοποθετήσετε εκεί τα προϊόντα που ταιριάζουν καλύτερα. Η τακτική ανανέωσή της θα δείξει στους πελάτες σας ότι ενδιαφέρεστε για την εικόνα σας.

 

Πειραματιστείτε με τη διάταξη των προϊόντων

Μη φοβάστε να μετακινήσετε στο μπροστινό μέρος του φαρμακείου σας τα προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε, είτε γιατί έχετε μεγάλο στοκ, είτε γιατί σας ενδιαφέρει να τα προβάλλετε. Τοποθετώντας τα κοντά στην είσοδο αυξάνετε τις πιθανότητες να τα δουν οι πελάτες και να τα αγοράσουν. Σημαντικό είναι επίσης να θυμάστε πως ανάλογα με το κοινό στο οποίο στοχεύετε, πρέπει να καθορίσετε και το κατάλληλο ύψος στο οποίο θα βρίσκονται τα αγαθά που προσφέρετε. Καλό θα είναι λοιπόν, να τοποθετείτε τα προϊόντα στο επίπεδο των ματιών ή και λίγο χαμηλότερα.

 

Εντυπωσιακά και Μεγάλα Stand

Η χρήση των κατάλληλων stand βοηθούν στο να ξεχωρίζουν τα προϊόντα. Μετακινείστε σύμφωνα με την κατασκευή του φαρμακείου αντικείμενα και πράγματα. Μην φοβάστε την αλλαγή. Οι δυναμικές αλλαγές, ειδικά οι προσχεδιασμένες κάνουν τα πράγματα καλύτερα και για τους παλιούς πελάτες που θα δούνε και άλλα πράγματα που δεν είχαν παρατηρήσει παλιότερα αλλά και σε νέους.

 

Εκμεταλλευτείτε εποχές και εορταστικές περιόδους

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που ανεβαίνουν οι πωλήσεις αντηλιακών ενώ τον χειμώνα οι κρέμες χεριών. Προετοιμαστείτε λοιπόν πριν την έναρξη της κάθε περιόδου με τα αντίστοιχα προϊόντα και γεμίστε τα ράφια σας εγκαίρως. Όντας έτοιμοι να ικανοποιήσετε τις ανάγκες των πελατών σας, θα έχετε σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας.

 

Ελευθερώστε τον χώρο

Το οπτικό πεδίο των πελατών σας πρέπει να παραμένει ελεύθερο μπαίνοντας στο φαρμακείο. Οπότε μην δημιουργείτε εμπόδια θα δυσκολέψουν την διέλευση και την οπτική επαφή με τα προϊόντα. Προκειμένου να ενημερώσετε σε ποιους διαδρόμους βρίσκεται η κάθε κατηγορία αγαθών μπορείτε να τοποθετήσετε ταμπέλες. Η έννοια της συνέχειας είναι πολύ σημαντική, οπότε μην εμποδίζετε τους πελάτες σας να κυκλοφορήσουν ελεύθερα μέσα στο φαρμακείο.

 

Προσθέστε δείκτες ραφιών

Οι δείκτες ραφιού είναι ένας εντυπωσιακός, αποτελεσματικός αλλά και οικονομικός τρόπος προβολής προϊόντων, τιμών, προσφορών κ.λ.π. Η χρήση τους ενισχύει την εικόνα των προϊόντων, την αναγνωσιμότητά τους, αλλά και δίνει την ευκαιρία στα προϊόντα να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό ή να ενημερώσουν άμεσα για κάποια προσφορά ή έκπτωση.

 

Αναγνωρίστε τις ανάγκες των πελατών σας

Μπορείτε να δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνονται στοχεύοντας στις παρορμητικές αγορές. Τα κατάλληλα προϊόντα σωστά τοποθετημένα κοντά στο τελευταίο σημείο από το οποίο θα περάσει κάποιος, δηλαδή στο ταμείο σας, θα σας επιτρέψουν να αυξήσετε τον τζίρο σας. Δεν χρειάζεται να είναι ακριβά αλλά μεγαλύτερη σημασία έχει να είναι χρήσιμα για τους καταναλωτές, αυξάνοντας τις πιθανότητες να προβούν σε μια αγορά της τελευταίας στιγμής.


“ Η καλύτερη και πιο ευφυής τοποθέτηση των προϊόντων και η προσοχή στις λεπτομέρειες είναι τελικά αυτό που κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις!

Καλή επιτυχία! ”